31 Oct 2012

"එරල් මුහුද". Aral Sea.




                          "එරල් මුහුද" මෙය පිහිට ඇත්තේ මධ්‍යම ආසියාවේය.රතු මුහුද,මල මුහුද, කළු මුහුද තරම්ම විශාල නැති එහෙත් නැව් ගමනාගමනය වන  විශාල ධිවර කර්මාන්තයක් තිබුන මුහුදකි.  උතුරින් කස්කස්ථානයටත් දකුණින් උස්බෙකිස්ථානයටත් මායින්ව පිහිට ඇත. එරල් මුහුදේ තේරුම නම් "ගොඩබිමේ මුහුද" යන්නයි.මෙය මුහුදක් ලෙස හැඳින් වුවාත් එය ලෝකයේ හතර වන විශාලතම "විල"මෙයයි. එහි විශාලත්වය වර්ග කිලෝ මීටර 68,000ක්.එහි  උපරිම  ගැඹුර මීටර් 68ක්. ගැඹුරේ සාමාන්‍යක් ලෙස ගතහොත්  මීටර් 16. දුපත්  1,534 වඩා  ප්‍රමාණයක් වටා ඇති මෙහි ජලයේ ලුණු සාන්ද්‍රණය 1%..  මෙහි ප්‍රධාන ජාල පෝෂකය වන්නේ "අමු දර්ය" සහ "සයීර් දර්ය" යන ගංගාවල් දෙකෙනි. එම  ගංගාවල් දෙකෙන් ලැබෙන පිරිසිදු ජලය නිසා ලවන ගතිය අඩුවීමට  එයත් එක් හේතුවකි.

                                                      1985දි.



         රුසියානුවන් මුලින්ම දියත් කල යුද නැව්

රුසියානුවන්ට අයත්ව තිබුන මෙම මුහුදට මුලින්ම යුද නැවක් යාත්‍රා කලේ 1847 තරම් ඈත අතීතයේ සිටයි. පසුව රුසියාවෙන් වෙන්වීමත් සමග එහි අයිතිය කස්කස්ථානයටත් උස්බෙකිස්ථානයටත් හිමිවිය. අඩි 100ක් තරම් දිග මගී නැව් පවා මෙහි ගමන් කර තිබේ. 1960 දශකයේ එවකට සෝවියට් සමුහ ආණ්ඩුව අනාගතයේ ආහාර අවශ්‍යතා වෙනුවෙන් කුඹුරු අස්වැද්දීමටත් "කපු" නිෂ්පාදයටත්  එරල් මුහුදට පෝෂණය දෙන ගංගාවල් දෙක ප්‍රයෝජනයට ගෙන තිබේ. දැනට ලෝකයේ අංක එකේ කපු නිෂ්පාදකයා වන්නෙත් උස්බෙකිස්ථානයයි. ගංගාවල් දෙක හරස් කරමින් වැඩි ජල  ප්‍රමාණයක් ගොවිතැනටත් කපු නිෂ්පාදනයටත්  ලබාගැනීම නිසා දැන් එම  මුහුද ඉතා වේගයෙන් සිඳී යාමට පටන් ගෙන ඇත. පසුගිය අවුරුදු 10 ඇතුලත ධීවරයන් 82,900 පමණ ප්‍රමාණයක් ඉන් ඉවත් වී තිබෙනවා.


                                          1960 සිට 2010 දක්කවා වෙනස් වීම.


1985  සහ 2010 

                                                  2012 දී.

                                   කෙමෙන් කෙමෙන් ජලය සිඳී යෑම.

1960 එම ව්‍යාපෘතිය ආරම්භ කිරීමෙන් පසු ගංගාවල් දෙක බෙදීමෙන් වසරකට පසු කියුබික් කිලෝමීටර් 20-60 අතර ප්‍රමාණයක් මුහුදට එකතු වීම අඩු විය.ජල මට්ටම අඩුවීම ආරම්භ  වන්නේ 1961 සිටය. 1961 සිට 1970 දක්කව සෑම වසරකම සෙන්ටි මීටර් 20ක පමණ සාමාන්‍යකින් අඩු විය.1970-1980 කාලය තුල සෙන්ටි මීටර් 50-60 ප්‍රමාණයකින් ද 1960 සිට 2000 දක්වා සෙන්ටි මිටෙර් 80-90 සාමන්‍යකින් පහත වැටි ඇත .එයට හේතුව වී ඇත්තේ කපු නිෂ්පාදනය දෙගුණ කර ඇති බැවිනි. 1960 සිට 1998 දක්කවා සම්පුර්ණ මුහුදෙන් 60% දක්කවා අඩු වී ඇත. 1960 දී විශාලත්වය වර්ග කිලෝමීටර 68,000ක්.එහෙත්  1998 වෙද්දී එය වර්ග කිලෝමීටර්  28,687 දක්වා පහත වැටි ඇත.කෙමෙන් කෙමෙන්  ජල මට්ටම සිඳී යෑමෙන් 2007 වෙද්දී  මුහුදේ ජල මට්ටම 90% සිඳී ගොස් ඇත. දැනට එය වර්ග කිලෝමීටර් 9,000 ආසන්න ප්‍රමාණයකට සීමාවී ඇත.තවත් වසර 20න් පසු සම්පුර්ණයෙන්ම සිඳී ගිය කිසිම වැඩකට ගත නොහැකි  වැලි වලින් පිරුන කාන්තාරයක් ඉතිරිවනු ඇත.

ධිවර යාත්‍රා.

 විශාල නැව්.



ජලය සිඳී යාම නිසා සිර වුනු නැවක්.










එක්සත් ජාතීන්ගේ සංවිධානයේ අවධානය මේ වන විට මෙයට යොමුවී ඇති අතර අනිකුත් පරිසර සංවිධානද "එරල් මුහුද" රැක ගැනීමට උත්සහ දරමින් සිටියි. සිඳී ගිය මුහුදේ කිසිදු වගා කටයුත්තක් සාර්ථක නොවන්නේ පොළොවේ ඇති ලවන ගතිය නිසයි.ධිවර කර්මාන්තයෙන්  ජිවත් වූ ධිවර පවුල් වෙනුවෙන් එම පසේ ඇති ලවන ගතිය රසායන ද්‍රව්‍ය මගින් ඉවත් කිරීමට ගත් උත්සාහයද සාර්ථක වීනොමැත. නුදුරු අනාගතයේ සංචාරක කර්මාන්තය දියුණුව නිසා ලංකාවේ වැව් වලටද මේ ඉරණම අත්වීමට ඉඩ ඇත.


සැයු:  නිවාඩුවට ගිහින් ආවයින් පසු මේ ලියන පලවෙනි පොස්ට් එක මාස දෙකක් තිස්සේ මොකවත් කරගන්න බැරි වුනා. ආයතනය ලොකු වෙලා වැඩ වැඩි වෙලා කාලය නැතිවීම නිසා ගොඩක් බ්ලොග් මග ඇරිලා ගියා.ආයෙත් ලියන්න කියල මාව දිරිමත් කරපු හැම දෙනාටම ස්තුතියි. ලියවිල්ලේ රිත්මය ටිකක් වෙනස් වෙලා වගේ දැනුනත් ආයෙත් සුපුරුදු බ්ලොග් ජිවිතයට හැකි හැම වෙලේම එනවා. එහෙනම් ආයෙත් පටාන් ගත්තා.

91 comments:

  1. ඕක හිදිලම යන්ඩ කලින් බලාගන්ඩ තිබ්බා නම්...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2030 දී සම්පුර්ණයෙන්ම හිඳිලා ඉවර වෙන්නේ. යන්න තව කල් තියෙනවා. මටත් කතා කරන්න.

      Delete
  2. කාලෙකට පස්සෙ අසරණය ආයෙත් වැඩ අල්ලලා තියෙනවා දැක්කම සතුටුයි...

    ඒරල් මුහුද ගැන ඇත්තටම මම මෙහෙම විස්තරයක් දැන ගෙන හිටියෙ නෑ... ඒ නිසාම ඒ පිළිබද දැනුවත් කිරීමට ඔබ ගත් වෑයම මම අගය කරන්න කැමතියි... ජය !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් මචං කාලෙකින් ආවේ වැඩ වැඩි දැන්.

      නොදන්නා දෙයක් දැනගත්තානම් මටත් සතුටුයි.උත්සාහය සාර්ථකයි.

      ස්තුතියි සිරා.

      Delete
  3. ෂහ්! වටිනාකියන ලිපියක්. ඒ උනත් සිඳිල යනඑක නං අපරාදයක්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් දැන් එක නවත්වන්න බැහැ. ඒ කාලෙම ගන්න තිබුන තීරණයක්. මොනවා වුනාත් අපරාදේ..

      Delete
  4. ඇත්තටම උඹට මොනාද උනේ කියල මාත් හිතුව...
    අන්තිමට කිව්ව වගේ ලංකාවෙ වැව් වලටත් දැන්ටම ඒ තත්වය පටන් අරන්..මෙච්චර වැහැලත් පරාක්‍රම සමුද්‍රය වගේ වැව් තාම පුරවගන්න බැරිවෙලා , සොරොව්ව ..වහන්න බැරිලු...තාම රොන්මඩ අයින්කරනව කියල...බලපන් අපේ මෝඩ නිලධාරි හැත්ත..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. මම නිවාඩු ගිහින් ආවා. ලංකාවේදී බ්ලොග් පැත්ත පළාතේ යන්න වෙන්නේ නැහැ නෙ. ඇත්ත එත් හිදෙද්දී මැණික් මතුවෙනවා නෙ..

      සොරොව්ව අරිනවනම් ඇතිවෙන්න කාලේ තිබුනා පහුගිය කාලේ වැස්ස නැති කොට.

      Delete
  5. රසවත් විස්තරයකුත් සමඟ අසරණයා මල්ලි නැවත පැමිණීම සතුටක් .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි ගිම්හානි. ආයෙත් ලියනවා පුළුවන් පුළුවන් වෙලාවට.

      Delete
  6. අන්තිමට නටබුන් වෙලා තියෙන නැව් ටික දැක්කම දුකයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් යකඩ වලටවත් දීගන්න තිබුනානම් :P

      Delete
  7. එක්සත් ජාතීන්ගේ අවධානම ක්ෂනිකව යොමු වෙලා තියෙන්නෙ ඔය.
    ඒරල් මුහුදට මොනවා වුනත් අසරණයා ආපහු ආ එක ලොකුම දෙයක්.
    henryblogwalker (මට භිතෙන හැටි) the Dude (HeyDude) and මගේ ඩෙනිම My Blue Jeans

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් 1960 ඉඳලම සිද්දිය වෙලා එත් එයාලා දැනගෙන තියන්නේ මේ ලඟදි. එයාලත් වැඩ ඇති නෙ.

      Delete
  8. බ්ලොග් අමතක කරලා දාපු අයට තඩි බාන්න ඊයේ කට්ටිය කතා වුනේ . හොඳ වෙලාවට අද ලියලා.

    ලස්සන විස්තරේ . ඕවා ඔහොම තමයි . මල මුහුදටත් වෙන්නේ ඔය ටිකමනේ . රුසියන් කතන්දර වල අරාල් මුහුද ගැන අසා තිබෙනවා . පින්තුරත් අගෙයි.

    දිගටම ලියන්න

    ReplyDelete
    Replies
    1. අපිට ගුටි දෙන්නද හිටියේ. වෙලාවට අමාරුවෙන් පොස්ට් එකක් කෙටුවේ.

      ස්තුතියි..

      Delete
  9. සිරාවටම බං
    නැව් දිරනවා දැක්කාම මාර දුකයි

    ReplyDelete
    Replies
    1. මොනවා කරන්නද? වතුර නැතුව ගොඩ වෙලා. ලෝකෙට වෙන වින්සය ටික ටික පේනවා නෙ.

      Delete
  10. කාලෙකින් මේ පැත්තෙ ඇවිත් දිගම පොස්ට් එකකුත් එක්ක...දිගටම ලියන්න සහෝ...එරල් මුහුද හිදෙන්න කලින් බලධාරීන් මොනව හරි කලානම් වටිනවා කියල හිතුනෙ නැවි ටික දැක්කම..

    ReplyDelete
    Replies
    1. කාලයකින් එන්නනම් බැරි වුනා දන්නවනේ වැඩ කරද්දී. වතුර ආවත් නැව් වලින්නම් වැඩක් ගන්න බැරි වෙයි.

      ස්තුතියි.

      Delete
  11. වටිනා ලිපියක්..,මම හරිම කැමැත්තෙන් කියෙව්වා.
    බොහොම ස්තූතියි..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. නොදන්නා දෙයක් දැනගත්තානම් මටත් සතුටුයි.

      ස්තුතියි යාලුවා.

      Delete
  12. වෙල් කම් බැක් මිස්ටර් අසර්.... ආයෙත් දකින්න ලැබීම බොහොම සතුටට කාරණයක්.

    මේ ලිපිය අසරණයාගේ බ්ලොග් එකේ නව නැම්මක් බව සිකුරුයි. උඹට මේ වගේ ලිපි ලියන්න බොහොම හොඳ හැකියාවක් තියනවා කියලා පේනවා. තව තවත් මේ වගේ ලිපිත් සමඟ සුපුරුදු රස කතාත් දාපන්..

    එරල් මුහුද විතරක් නෙමේ ලෝකෙ වටේම තියන මුහුදු ඔක්කොම හිඳිලා යන දවස වැඩි ඈතක නෙමේ කියලා මට හිතෙනවා..

    ReplyDelete
    Replies
    1. මටත් සතුටුයි කාලෙකින් ආවත් වෙනද වගේම ඇවිත් කොමෙන්ට් එකක් දාල දිරිමත් කිරීම ගැන.

      මේ ලිවිම මට තේරෙන විදියට මගේ රෙද්දම නෙවෙයි. කාලෙකින් ලියපු නිසා තවම ට්‍රැක් එකට වැටුනේ නැහැ වගේ.

      2030 වෙද්දී හිඳිලා යනවා කියල කියල තියෙනවා.

      ස්තුතියි මචං..

      Delete
  13. ශා...කාලෙකට පස්සෙ ඇවිත් තියෙන්නෙ අපූරු තොරතුරක් එක්කනේ....අපූරු තොරතුරක්..ආසාවෙන් කියෙව්වා.. අපරාදේ..මේ ටික වෙන්න කලින් පිලියමක් තිබුනා නම්..

    ReplyDelete
    Replies
    1. සෝවියට් දේශයෙන් වෙන් වුණායින් පස්සේ ඉතින් කිසි කෙනෙක් ඒ ගැන බැලුවේ නැහැ. ගොවි තැන හා කපු නිෂ්පාදනය ගැන විතරයි උනන්දු වෙලා තියෙන්නේ.

      Delete
  14. ලස්සන සටහනක්!!!

    ලඟ තිබුනු මුහුදුත් එක්කම රටවල් ටිකත් නම් කලා නම් හොඳයි කියලා හිතෙනවා මැප් එකේ.:)

    මෙහාට ආවේ ඉස්සල්ලාමද කොහෙද?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒ මුහුද අයිති උස්බෙකිස්ථානයට හා කස්කස්ථානයට විතරයි.

      //මෙහාට ආවේ ඉස්සල්ලාමද කොහෙද// මේ වචනේ කවදා ඉඳලද කියන්නේ. ඔය ගොඩාක් කාලෙක ඉඳලා මේකට එනවා. ඊත් මම කාලෙකින් ලිවුවේ නැති නිසා අමතක ඇති..

      Delete
    2. පොඩ්ස් මොකෝ ඇල්සයිමර්ද ? :-)

      Delete
    3. @සෙන්නා මට ඒ වචනේ අමතක වෙලා තිබුනේ..

      Delete
  15. ඈ....එහෙමත් එකක්ද ඈ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් එහෙම එකක් තමා බං..

      Delete
  16. හරිම වටිනව. අහල තිබුණට හරි විස්තරයක් දැකගන්න ලැබුණෙ නෑ. ස්තුතියි.
    ජය වේවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි මචං. අලුත් යාලුවෙක් නේද?

      Delete
  17. වටිනා ස්වභාවික සම්පතක් අපරාදෙ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. මිනිස් ක්‍රියාකාරකම් නිසා සිදු වුන දෙයක්..

      Delete
  18. මමත් නම විතරයි අහල තිබ්බේ.. විස්තර මොකුත් දැනන් හිටියේ නෑ.. උබ සෑහෙන්න ලොකු විස්තරයක් ලියලා.. තැන්කිව් මචං

    අපරාදේ බං මිනිස්සු සල්ලි පස්සෙ දුවන දිවිල්ල් හින්දා ලොකේ ඉක්මනටම විනාස වෙලා යනවා

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඇත්ත මම මේක දැනගත්තෙත් ලඟදි. ඒකයි විස්තර හොයල ලිවුවේ.

      බොන වතුරටත් යුද්දයක් කරන්න වෙයි වැඩි කල් නොගිහින්..

      Delete
  19. අසරණයා අරෙහේදී මෙහෙදී කමෙන්ටු වලින් හම්බ වෙලා තිබුනට අද තමයි මන් මේ පැත්තේ ආවේ. ඉතාම වැදගත් ලියවිල්ලක්. අභ්‍යන්තර මුහුදක් ගැන දැනගත්තා වගේම මුහුදක් උනත් කවදාහරි හිඳේනවා කියලත් දැනගත්තා. කොයි දේ කරන්නෙත් මිනිස්සුනේ.... :(

    ජයවේවා!

    ReplyDelete
    Replies
    1. මමත් දැකල තියෙනවා එහෙ මෙහෙදී එත් ඒ පැත්තේ එන්න වුනේ නැහැ නේ.

      සන්තෝසයි නොදන්නා දෙයක් දැනගන්න මටත් දෙයක් කරන්න පුළුවන් වීම ගැන.

      හොඳ දේටත් නරක දේටත් ඉතින් මිනිස්සුම තමා..

      Delete
  20. අපොයි දෙවියනේ...එරල් නැත්තටම නැති වෙලානේ :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. තව ටිකක් තියෙනවා. ඉතුරු ටික ඉක්මනින් නැති වෙනවා.

      Delete
  21. හොඳ වටිනාකමක් ඇති ලිපියක්.ගොඩක් මහන්සි වෙලා විස්තර හොයල තියනවා .

    "ජලය සිඳී යාම නිසා සිර වුනු නැවක්." කියන තැන තියෙන්නේ නම් වැරදි පින්තුරයක්.ඒක SS American Star කියන නැව.

    http://en.wikipedia.org/wiki/SS_America_%281940%29

    ReplyDelete
    Replies
    1. ස්තුතියි යාලුවා. මම දෙගිඩියාවෙන් ඒ පින්තුරේ දැම්මෙත්. තව ටිකක් හොයල බලන්න ඕනේ. ඊට පස්සේ මකනවා.

      ස්තුතියි නිවැරදි කලාට..

      Delete
  22. ගොඩක් වටින ලිපියක් මම මේ ගැන අහපු පළමු වතාව
    ජය

    ReplyDelete
    Replies
    1. කෙනෙක්ව දැනුවත් කරන්න ලැබුන එක ගැන සතුටුයි..

      ස්තුතියි..

      Delete
  23. ඔය මතක් වෙල තියෙන්නෙ බ්ලොග් එකකුත් තියෙනවය කියල.

    හැබෑට මමත් ඔය විස්තරේ දැනගත්තෙ දැන්නේ. මේක මහ අපරාදයක්නේ බං, මට මතක හැටියට 9 වසරෙදි ඉගෙන ගත්තෙ ලංකාවෙ විශාලත්වයත් වර්ග කිලෝ මීටර 65,525 ක් කියල. මේක කලින් නම් ලංකාව තරම් විශාල විලක්.

    පරණ යකඩවලට ලව්කරන ටීවීකාරයො එහෙම ඔය රටේ නැතුව ඇති මයෙ හිතේ. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. මතක තිබ්බ බං. එත් වඩාත් එක්ක බ්ලොග් එකේ ලියන්න වෙලාවක් හොයාගන්න බැරි වුනා.

      අද දැනගත්තානේ ඒ ගැන සතුටුයි. අපේ රටට වැඩ ලොකුයි එත් බලන්න වෙලා තියෙන දේ..

      මටත් පෙන්නේ පරණ යකඩ වලට ඒ හැටි මර්කෙට් එකක් නැහැ වගේ..

      Delete
    2. බංගාලි සෙට් එකක් දැම්මනම් ඕවා තිබ්බ තැන් හොයන්න වෙයි..

      Delete
  24. මෙච්චරකල් සද්දනැතුව හිටියේ මේ තරම් විස්තරාත්මක ලිපියකට කරුනු හොයන්න ගිහින් වෙන්නැති :)

    ජය !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් බං මම මේ මුහුද හොයාන ගියා. නැවක කෑලි ගලවද්දී මාට්ටු නේ. එහෙ හිරේ මාර ගති බං. බෝබම්බර වගේ නෙවෙයි.

      Delete
  25. දැනුම වර්ධනය කරණ ඉතා වටිනා වැදගත් ලිපියක්. එරල් මුහුදට වැටෙන ගංගා දෙකේ නම් උච්ඡාරණය වන ආකාරය ඔබ ලියා ඇති ආකාරයට වඩා මඳක් වෙනස් විය යුතුයි. මම Google Tranlator මෘදුකාංගය මගින් පරීක්ෂා කිරීමේදී, ඒ නම් උච්ඡාරණය වුනේ, 'සේය්ර් ඩේර්යා' සහ 'ඇමියු ඩේර්යා' යනුවෙන්. කෙසේ වෙතත් මේ ලිපිය අතිශයින්ම අගය කරනවා.

    අසමි දකිමි සොයමි ලියන විචාරක

    ReplyDelete
    Replies
    1. ගොඩාක් ස්තුතියි. මම ශබ්ද වෙන විදියනම් බැලුවේ නැහැ. මම ආයෙත් සැරයක් බලල නිවැරදි කරන්නම්. වැරදි අඩු පාඩු පෙන්වනවාට ගොඩාක් ස්තුතියි.

      Delete
  26. ඉඳලා ඉඳලා හරි ලියපු ලිපිය වැදගත්.
    ……..::මම ආතම්මගෙ පෙට්ටගම ලියන ලොකුජෝන්::..

    ReplyDelete
    Replies
    1. වැඩ ටිකක් වැඩි වුනා නේ ජෝන්.
      ස්තුතියි පැමිණීමට.

      Delete
  27. 2010 වෙද්දි ඉතුරු තිබුන ටිකත් එක්ක බලද්දි දැන් මුහද නැත්තට නැතුව ගිහින් ඇති නේද බන්... හොඳ ලිපියක්

    ReplyDelete
    Replies
    1. තව ටිකක් තියෙනවලු කපු නිෂ්පාදනය වැඩි කලොත් 2030 වෙන්න කලින් නැතිම වෙලා යාවි..

      Delete
  28. වර්ග කිලෝමීටර 65,000 යි කියන්නේ ලංකාවට වඩා ලොකුයි නූහ්.. :ඕ

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් ලංකාවට වැඩ ටිකක් ලොකුයි..

      Delete
  29. ආයෙමත් නිවාඩුවෙන් පස්සේ ආ එක සතුටක්..එරල් මුහුද ගැන නොදන්නා කරුණු රැසක් දැනගත්තා

    ReplyDelete
    Replies
    1. අයෙත් හෙමින් හෙමින් පටන් ගන්නවා.

      ස්තුතියි අමතක නොකර මේ පැත්තේ ආවට..

      Delete
  30. හපොයි මුහුදක් හිදෙනව කිව්වහම විශ්වාස කරන්නත් අමරුයි! මෙහෙම ගියොත් නම් පෘතුවිය මිනිස්සු නැති කරලම දාවි කිසි අමාරුවක් නැතුව.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් එකත් වේවි වැඩි කාලයක් නොගිහින්. මිනිසා දියුණුව පස්සේ ගියොත්..

      Delete
  31. නිවාඩුවෙන් පස්සේ ඇවිත් වැදගත් විස්තරයක් දාලා තියෙන්නේ.. හ්ම්ම්.. ලෝකේ ස්භාවික දේවල් ටිකින් ටික නැටි වෙලා යන්න පටන් අරන්.. 2030 කලින් යන්න ඕන බලන්න.. ඒ තරම්ම දුරකත් නෙමෙයිනේ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. වැඩිය දුර නැහැ. තනි බස් එක. මං කිවුවේ කසකස්ථාන් හන්දියේ ඉඳල..

      Delete
  32. එරල් මූද ගැන අහලා තිබුනට මේ තරම් විස්තරයක් දැනගෙන උන්නේ නෑ

    ReplyDelete
    Replies
    1. අද දැනගත්තනම් ඒක මට සතුටක් මචං..

      Delete
  33. සිරා පෝස්ට් එක... මම අර සිතියම් දෙක තුනක් දැකල තිබුනා. මෙච්චර විස්තර දැනගෙන උන්නෙත් නෑ. ෆොටෝ දැකල තිබුනෙත් නෑ. බොහොම ස්තූතියි!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. එල මචං නොදන්නා දෙයක් දැනගත්තනම් මටත් හොඳයි නේ..

      Delete
  34. මෙක නම් සිරා පොස්ට් එකක් බං ජය

    ReplyDelete
  35. මුහුදක් හි‍ඳෙනකල්ම අර "වග"කියන අයටත් වැඩ තියෙන්න ඇතිනේ.
    වැඩි වෙනසක් නැහැ. st. clair ඇල්ල මතක්වුණා. :( :|

    මාසයක්ම නිවාඩු ගිහින් හිටියෙ නැතිද බෝට්ටුවක්වත් ඇදගෙන ආවෙ.. :P
    ගොඩක් වටින විස්තරයක්..!
    දිගටම ලියමු ඉතින් ආයෙ.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. එයාල අවදානය ගන්න ගොඩාක් කල් බලන් ඉඳල තියෙනවා.

      නිවාඩුවෙන් පස්සේ වැඩ වැඩි වුනා නේ.

      ස්තුතියි..

      Delete
  36. අතිශයින්ම කණගාටුදායකයි.

    එකම සතුට අසරණයා ආයෙ ලියන්න ගත් එක විතරයි.

    ප.ලි. ඊයෙත් කමෙන්ට් කළා ඒත් පබ්ලිෂ් වෙන්න කලින් යූ පී එස් එකේ කරන්ට් එකත් ඉවර වුනා. ආයෙ කරන්ට් එක ආවෙ පැය 20 කට විතර පස්සෙ. කේබල් උඩට ගස් වැටිලා., වැස්ස.....වැස්ස.....නොනවතින වැස්ස, ඒරල් මුහුද පුරවන්න වුනත් ඇතිවෙන්න වහිනවා.

    ReplyDelete
    Replies
    1. හේ හේ ඔව් ආයෙත් ලියන්න පටන් ගත්තා.

      මෙහෙටනම් වැස්ස නැහැ එත් විදුලිය හැම වෙලේම යනවා. බලදරින් මර නින්දේ..

      Delete
  37. අහ්හ්හ්... මෙන්න බොලේ ඇවිල්ලා.. මෙච්චර කල් අරන් හරි පෝස්ට් එකක් දැම්මානෙ.. :D ජය වේවා!!

    ඇත්තට අයියා හුඟාක් මහන්සිවෙලා විස්තර, පින්තූර හොයලා ලියලා තියෙනවා.. හුඟාක් විස්තර දැනගත්තා... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් ඔව් මම ආව. හිතන් හිටියේ මම එනකක් නැහැ කියල නේ.

      මේක ලියන්න මහන්සි වුනාදත් කියන්නේ මම එතනට ගියා. ඔටුවෝ ගොඩාක් හිටියා කළු ඔටුවෙක් ඔයා ගැන ඇහුවත් එක්ක.

      Delete
  38. අප්පේ බං දැක්ක කලක්... මෙහෙම සීන් එකක් මම මේ ඇහුවමයි. ඔය මුහුඳ ගැන නම අහල තිබ්බා එච්චරනේ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔව් බං කාලෙකින් එන්න බැරි වුනා. අපි නොදන්නා කොච්චර දේවල් මේ ලෝකේ තියෙනවද මමත් දැනගත්තේ මේක ලඟකදී.

      මේ උඹද ඉන්නේ.

      Delete
  39. ගොඩක් විස්තර දැනගත්තා..
    වෙල්කම් බැක් ඔන්න..

    ReplyDelete
    Replies
    1. රූ.. ස්තුතියි ස්තුතියි..

      Delete
  40. ගොඩක් වටිනා ලිපියක්!
    අපරාදේ අර මලකඩ කාපු නැව් ටික..

    ජයවේවා සහෝ!
    (මමත් ගොඩ දවසකින් මේ පැත්තේ)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඔයා මලකඩ වලට ආසයිද? හෙක්ස්...

      ඔය ඉනාමළුවේ අයිස් ගැහුවා කියල ආරංචියක් තිබුනා නේ.

      Delete
  41. මුහුදක් හින්දුවා කියන්නේ සෙල්ලම් වැඩක්ද ?? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. කොහොමද මිනිස්සුන්ගේ වැඩ. සෙල්ලම්ද කොල්ලෝ..

      Delete
  42. කාලෙකට පස්සෙ හරි ආයෙත් දැක්ක එකට නම් ගොඩක් සතුටුයි. ගොඩක් අලුත් දේවල් දැනගත්තා. හසිත කියනවා වගේ මුහුදක් හින්දනවා කියන්නෙ සෙල්ලම් වැඩක් ද ඈ...

    ReplyDelete
  43. නියමයි.මහන්සි වෙලා හදපු සටහනක්.
    http://manasindiviyata.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. ඇත්තටම මං මේ කල්පනා කරන්නෙ මට මේ පෝස්ට් එක මගහැරුනෙ කොහොමද කියලා...පහුගිය ටිකෙම අසර්ගෙන් කිසිම ලිපියක් දැක්කෙ නැති නිසා මං ඔයාගෙ බ්ලොග් එක පැත්තෙ ඇවිල්ලත් බැලුව මගෙ බ්ලොග් රෝල් එකේ අලුත් පෝස්ට් පෙන්නන්නෙ නැති ප්‍රශ්නයක්වත්ද කියලා..එතකොටත් අලුත් පෝස්ට් එකක් තිබ්බෙ නෑ. හ්ම්ම්..කොහොම හරි ආයෙත් බ්ලොග් එක ලියන්න පටන් ගත්ත එකට සතුටුයි:) ලිපියත් බොහොම වැදගත් මාත් මේ විස්තර කලින් දැනගෙන හිටියෙ නෑ.
    වෙලාව තියෙන විදිහට දිගටම ලියන්න..
    ජය!

    ReplyDelete
  45. උඹෙ අලුත් පොස්ට් එක පෙන්නෑ බං

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. පොස්ට් එකට අදාළ නැත නිවට ආචරියෝ.

      Delete

මේක කියවල මට බැනලවත් යන්න හොදයි වගේනම් කොම්මෙන්ට් එකක් දාලත් යන්න.

ස්තුතියි..!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...